apr 08, 2016 Emilia Eriksson MEG, Nyheter Kommentarer inaktiverade för Kundnära reklam på framfart
Kaylee King-Balentine, Director, T Brand Studio International har bjudits in till Mediedagarna i Göteborg för att prata om sitt jobb kring reklam. Hon jobbar för den etablerade reklambyrån T brand som är en del av New York Times Magasin. Hon är en av de största i sin bransch och jobbar dagligen med att utveckla nya sorters reklam för de allra största företagen. Kaylee ägnar detta seminariumet åt att förklara bakgrunden till reklamen vi ser idag, vilken reklam våra ögon kommer fastna för i framtiden samt diskutera vikten av att lära känna företaget du skapar reklam för.
Volvo kontaktade T brand och Kaylee och berättade om deras 2020-plan, en plan där de vill ha nolltollerans mot skador och dödsolyckor i trafiken där vovlobilar är inblandade. Kaylee blev förvånad av att företaget var beredda på att gå ut med det faktum att det faktiskt sker så pass många dödsfall som det gör idag i Volvo-bilar. För att mottagarna till reklamen inte skulle bli avskräckta började de jobba tätt tillsammans och skapade en film där tittarna får hänga med från i allt från teknikerns frukostbord där han delar tankar om hur han ska förbättra bilarna, till riktiga olyckor ute på vägarna. De lägger otroligt stor vikt på att få fram detaljerna om hur Volvo som företag jobbar för att säkra sina fordon. Sker det en olycka inom 60 km från Göteborg åker teknikerna direkt ut för att titta på bilarna på plats, vad gick fel? hur hade bilen kunnat agera annorlunda för att minska skadorna på passagerare? Även detta får vi hänga med på i filmen som visas på storbildsskärmen bakom Kaylee.
Kaylee förklarar också att dagens reklam skiljer sig från tidigare år, då det idag inte är märket som spelar roll utan hur bra och mäktig reklamen i sig är. Är reklamen riktigt bra, och har en tung frontfigur, bryr sig inte konsumenterna inte om märket i sig. Detta instämmer även Fredric Karén, Editor in chief, Svenska Dagbladet, och syftar på Vitamin Well reklamerna som Zlatan Ibrahimovic frontar. Emma af Robson, CEO Modern Women Media, skulle deltagit i panelen som diskuterade om dagens reklam men uteblev. Hon hade dock lämnat en kommentar till moderatorn Lisa Bjurwald: ” Millenials are blind to normal advertising”. Kaylee håller med och menar att detta är den störta anledningen tills att T brand hela tiden måste utveckla och förnya sitt sätt att sprida kunders reklam.
Text: Emilia Eriksson, Amanda Karlsson
aug 17, 2020 Kommentarer inaktiverade för Ungdomarna bakom succéföretaget Färsking: okunskap som styrka
sep 30, 2019 Kommentarer inaktiverade för Psykisk ohälsa måste gå före mjölken till kaffet
sep 29, 2019 Kommentarer inaktiverade för Influerar influencers verkligen unga till att läsa?
sep 29, 2019 Kommentarer inaktiverade för Nattid om psykisk ohälsa, mobbning och boksläppet
sep 28, 2019 Kommentarer inaktiverade för “Jag är queer as fuck” utan skam för mens
sep 28, 2019 Kommentarer inaktiverade för Är den svenska skolan för ’flummig’?
sep 28, 2019 Kommentarer inaktiverade för Intervju med kreatören bakom Depressiva döden
feb 20, 2019 Kommentarer inaktiverade för Felix Herngren om humorn, arbetslivet och familjen
feb 14, 2019 Kommentarer inaktiverade för Det heter sociala medier – så var social
feb 13, 2019 Kommentarer inaktiverade för Tre snabba med projektledaren av Musikhjälpen
jul 04, 2018 Kommentarer inaktiverade för SCHYMAN OM ATT TAKTIKRÖSTA, VÄNSTERPARTIET OCH FÖRSTAGÅNGSVÄLJARE
jul 02, 2018 Kommentarer inaktiverade för Välfärd i fokus för S
jul 02, 2018 Kommentarer inaktiverade för Alice Bah Kuhnke om nazism och hotad demokrati.
jul 02, 2018 Kommentarer inaktiverade för Vi sätter ung press på Almedalsveckan
jul 05, 2022 Kommentarer inaktiverade för Besökarnas förväntningar inför Magdalena Anderssons tal
jul 05, 2022 Kommentarer inaktiverade för Ung media testar Almedalsdrinken
jul 04, 2022 Kommentarer inaktiverade för Politik på ett annorlunda, personligt och roligt vis under Almedalsveckan
jul 03, 2022 Kommentarer inaktiverade för Vi sätter Ung Press på Almedalen
jul 05, 2022 Kommentarer inaktiverade för Besökarnas förväntningar inför Magdalena Anderssons tal
jul 05, 2022 Kommentarer inaktiverade för Ung media testar Almedalsdrinken
jul 04, 2022 Kommentarer inaktiverade för Politik på ett annorlunda, personligt och roligt vis under Almedalsveckan
jul 03, 2022 Kommentarer inaktiverade för Vi sätter Ung Press på Almedalen